niedziela, 12 października 2014

Gulasz z łopatki

Składniki:

75 dkg ładnej łopatki
mąka do obtoczenia mięsa
ok 6 dkg smalcu
3 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
sól
liść laurowy
pieprz mielony
ewentualnie łyżeczka koncentratu (ja nie dawałam)


Przygotowanie:

Mięso opłucz, pokrój według uznania, ja pokroiłam w kosteczkę, osól i obtocz w mące. Rozgrzej bardzo dobrze smalec na patelni i obsmaż w nim mięso na rumiano z każdej strony. Ilość smalcu możesz zmniejszyć, jeżeli masz zbyt tłuste mięso (ja musiałam dodać smalcu bo było za mało). Usmażone mięso przełóż do rondla, a na pozostałym tłuszczu zasmaż paprykę w proszku, po czym przełóż ją wraz z tłuszczem do rondla z mięsem. Patelnie opłucz 1/2 szklanki wody i wlej ją do rondla z mięsem, dodaj sól. Rondel przykryj i duś mięso, uzupełniając stopniowo wyparowaną wodę. Do prawie miękkiego mięsa dodaj liść laurowy. Gotową potrawę przypraw pieprzem do smaku.

Do gulaszu możesz również dodać koncentrat pomidorowy, który musisz najpierw zasmażyć w tłuszczu i rozrzedzić zimną wodą.

Gulasz najlepiej podawaj z kaszą, ziemniakami lub makaronem



Mam nadzieję, że udało Wam się przyrządzić potrawę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz